Saptamana premierelor si un spectacol de teatru dans semnat Gábor Tompa la CNDB

Saptamana aceasta Centrul National al Dansului Bucuresti (CNDB) prezinta trei evenimente importante: doua premiere si un spectacol de teatru dans in regia lui Gábor Tompa.

Programul este urmatorul:

22 mai, ora 19.30 – The Institute of Change – premiera Paul Dunca

23 mai, ora 19.30 – CCO/ reCreatie Coregrafica Originala  – premiera Cristian Nanculescu

25 mai, ora 18.00 si ora 20.00 – Ruins True Refuge – regia Gábor Tompa

Despre fiecare eveniment in parte gasiti detalii mai jos au pe site-ul www.cndb.ro

22 mai, ora 19.30, Sala Stere Popescu, CNDB

THE INSTITUTE OF CHANGE

De/cu: Carmen Cotofana, Paul Dunca, Maria Mora, Ada Musat, Cristian Neagoe & Dionisie Lupu

Fotografii: Geraldine Aresteanu

Cu sustinerea: Centrul National al Dansului Bucuresti

THE INSTITUTE OF CHANGE sau Institutul Schimbarii are o traditie de peste 25 de ani in domeniul operatiilor de schimbare de sex in Romania. Activand non-stop pe acest profil, in aceste timpuri noi, dar neuitand trecutul, clinica  a reusit sa-si debarbarizeze metoda schimbandu-si usor caracterul. Desi cu un vast istoric in domeniu, THE INSTITUTE OF CHANGE sau Institutul Schimbarii este acum impotriva  metodelor chirurgicale si interventiilor medicale. Clinica ofera servicii de reeducare sexuala, tratament hormonal si reprocesare de gen prin noi interventii: expunerea totala scenica, dansul, performanta de gen, playback, cross dressing-ul, etc.

Evenimentele de prezentare ale THE INSTITUTE OF CHANGE sau Institutul Schimbarii nu sunt simple spectacole cu public, ci platforme sociale cu aspect dinamic si de divertisment in jurul corpului, sexului si a schimbarii in general a lumii. Sub conducerea stricta a Dr.Pissadora Duncan institutul se deschide public in cadrul acestor intalniri de socializare prin corp si doreste sa dezvolte un public informat si de ce nu sa racoleze noi pacienti.

23 mai, ora 19.30, Sala Stere Popescu, CNDB

CCO/ reCreatie Coregrafica Originala 

Concept si realizare: Cristian Nanculescu

Performeri: Laura Andrei, Cristian Nanculescu, Diana Spiridon, Vlad Udrescu, Marin Voica

Muzica: Catalin Lungu   

Design grafic: Cristian Nanculescu

Lumini:  Alexandros Raptis

Cu sprijinul: Centrul National al Dansului Bucuresti

Multumiri: Nicoleta Moise, Catalin Danu, Sandra Mavhima

CCO este  imprevizibil de previzibil, disciplinat de indisciplinat, captivant de plictistior, indisciplinat de disciplinat, previzibil de imprevizibil, plictisitor de captivant, fantastic de real si exagerat.

CCO se plaseaza in afara cautarii unui subiect anume.

CCO incearca sa genereze privitorului o vasta aventura imaginativa, folosind resurse minimale, pentru a explora granita dintre ceea ce se transmite din spatiul performativ si ceea ce este receptat de catre public.                                                                                                                                  

CCO se construieste printr-o  defragmentare si decontextulaizare a unor elemente din zona de arta a spectacolului, elemente  recontextualizate si  recompuse  intr-o  noua  formula. 

25 mai, ora 18.00 si ora 20.00, Sala Stere Popescu, CNDB

Ruins True Refuge     

Regia: Gábor Tompa

Cu: Enikő Györgyjakab, Csilla Albert, Ferenc Sinkó, Kristóf Dimény

Coregrafia: Yolande Snaith

Muzica: Shahrokh Yadegari

Décor: Ian Wallace

Costume: Jaymee Ngerwichit

Asistent de regie: Levente Borsos

Regia tehnica: Levente Borsos

Durata spectacolului: 1 ora 10 minute

Interzis spectatorilor sub 12 ani.

 

Spectacol de teatru-dans

Creatie colectiva in spiritul lui Samuel Beckett

“Povestirea rastignirii este reliefata clar de punerea in scena (cel putin ca una din naratiunile posibile). De la inceputul pana la sfarsitul spectacolului trecem de la o performanta individuala compusa din actiuni juxtapuse, cu referire prin metonimie la dorinte nedefinite, la o imagine metaforica a naratiunii occidentale si crestine prin excelenta: cea a rastignirii, a supunerii fata de vointa tatalui. In termeni laici si lacanieni am putea spune ca individul isi gaseste parcursul, povestirea sa fondatoare, supunerea sa legii tatalui si simbolicului. Lumea imaginara a individului, relatia de simbioza pe care o are cu mama in etapa preverbala, se transforma in cursul acestei traversari a oglinzii (la Tompa aceasta corespunde traversarii flacarilor la sfarsitul partidei) intr-o relatie simbolica cu limba si cu legea tatalui.

Inaintea rastignirii, barbatul se afla in faza unei experiente preverbale, nu avea nevoie de cuvinte, era in simbioza cu mama lui; parasind lumea imaginarului, el intra acum in cea a simbolicului, a legii tatalui, a „nu-ului/numelui” (non/nom) tatalui – o lume in care copilul nu mai este singur cu mama lui, o lume pe care trebuie s-o imparta cu altii, cu nevoile, dorintele si temerile altora. In dorinta sa inconstienta, subiectul va cauta totdeauna de acum inainte obiectul pierdut al dorintei, absenta, mama – asa cum a cunoscut-o in timpul experientei preverbale.

Daca admitem ca povestirea identificarii prin stadiul oglinzii descrie (fie si partial) parcursul acestei puneri in scena, ne ramane sa examinam cum este interpretat prin jocul actorilor si al scenei.” Patrice Pavis

Biletele se pun in vanzare cu o ora inainte de inceperea spectacolelor.

Pretul unui bilet este de 25 lei, 15 lei redus.

Rezervari se fac la adresa rezervari@cndb.ro sau pe site-ul www.cndb.ro.

Parteneri media:  Sapte Seri, LiterNet.ro, Metropotam, Online Gallery, Sub 25, 121.ro, Orasulm.eu, Getlokal.ro, Feeder.ro, ArtClue, Vice.com, Hipmag