Marilena Preda Sanc, Freedom in the labyrinth

Mască / Mask – fotografie / photograph / 15×21 cm. / 1994

Locatia: Muzeul de Arta Cluj-Napoca (RO), Piata Unirii nr. 30

Vernisaj: Miercuri, 22 februarie, orele 17:00

Prezinta: Mircea Oliv

Corpul, o temă recurentă în arta  Marilenei Preda Sânc, nu mai este instrument de auto-explorare a evadării în construcţii utopice, devenind instrument de reprezentare şi amendare a realităţilor socio-politice. Marilena Preda Sânc  îşi asumă coerenţa discursului feminist, între afirmarea identităţii personale şi denunţarea statutului marginal al femeii şi caracterului său fragil. Deşi este evident decalajul manifestărilor feministe şi al rezultatelor obţinute în sfera occidentală la nivel politic, dar şi cultural, în România anilor 1990 apar câteva preocupări artistice cu mesaj feminist, mai mult sau mai puţin subtil, iar Marilena Preda Sânc reuşeşte să se distingă printr-o abordare coerentă şi conştientă a problematicilor feministe şi mai ales prin specificitatea contextuală. (Olivia Nitis)

Arta Marilenei Preda Sânc conține o doză suficientă de idealism magic, de inedit și interesant, de viață ironică și de artă ironică, de postromantism (și aici mă gîndesc la ceea ce urmează după Baudelaire și după Kierkegaard), o experiență directă și experimentală a noilor limbaje, a corespondențelor dintre senzorial și spiritual, conține repertorii ico-nice despre corpul uman ca obiect estetic și despre modalitățile publicului de artă de a înțelege și de a aprecia arta vremii în care trăiește. (Mircea Oliv)

detalii pe: http://www.macluj.ro